Lokum Tadında Öyküler

Lokum Tadında Öyküler

09.05.2022 450

PROJE HAKKINDA

Erken Çocukluk Edebiyatına katkı sağlamak üzere oluşturduğumuz bir projedir. Bu Yıl 2. Senemizi Çalışacağımız 120 Ekip arkadaşımızla Yürüttüğümüz projemize bu dönemde de devam edeceğiz. Bu projede 3-6 çocuk edebiyatı alanına, öğretmen yazarları ve çizerler kazandırmak, resimli öykülerinden yola çıkılarak çocukların bilişsel, duygusal ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirmesi, ailelerle öğretmenlere kaynak oluşturmak, çocuk öykülerine kolay ulaşılabilirlik sağlamak, Çocuk edebiyatı yazarları tanıtarak öğrencilerin farklı kitap ve yazarları tanıma fırsatı bulması amaçlanmaktadır. Bu amaçla Proje kapsamında, her ay farklı temalar ile röportajlar, öğretmenlerin köşe yazıları, makale inceleme, sessiz sayfa içerikleri olacaktır. Web2 araçlarını kullanarak, projemizi teknoloji ile bağını kuracağız. Projemizin ürünü web sitemiz üzeri olarak çıkarılan  e- dergimiz olacaktır.

HEDEFLER 

  • Yaratıcı ve eleştirel okuma-yazma çalışmaları yaparak değişen dünyaya uyum sağlayabilen, yaratıcı düşünen, kendini daha iyi ifade eden bireyler yetiştirmek.
  • Ana dil müfredatlarında bulunan okuma- yazma- dinleme kazanımlarını destekleme
  • Öğrencilerin akran gruplarıyla iletişim halinde olmalarını sağlamak
  • Tanınmış yazarlarla sohbetler gerçekleştirmek ve onların rehberliğinde yazma çalışmaları yapmak
  • Yazılan öykülerden bir öykü kitabı oluşturup basmak veya e-book oluşturmak
  • Öğrenciler hayal güçlerini harekete geçirecekler. Çizim tasarlayarak yeni bir ürün ortaya çıkarmaya çalışmak
  • Aynı zamanda kendi ürünlerine ve arkadaşlarının gönderdiği ürünlere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşmayı öğreneceklerdir. Biçim ve içerik açısından değerlendirme yapmayı deneyimlemek
  • Okuma-anlama-yorumlama becerileri geliştikçe Türk dilinin zenginliğini ve söyleyişteki güzelliğini fark etmek. Projede yapılacak alt etkinlikler ile kitapla bütünleşme şansı bulmak 

ÇALIŞMA SÜRECI

  1. Projemizin her ay farklı bir etkinlik olacak şekilde planlanan alt etkinlikleri sırasıyla; Aylık planlama:
  2. Yazar söyleşi ve röportaj,
  3. Öykü haritası oluşturma,
  4. Belirlenen temaya uygun hikâyeler,
  5. Ortakların köşe yazıları,
  6. Bilmeceler,
  7. Bulmacalar,
  8. Oluşturulan derginin ortaklarla değerlendirilmesinin yapılması.(zoom üzerinden)
  9. Yazılan öyküler arasından seçilen ürünlerin proje dergisi olarak basılması.( Eserlerin değerlendirmelerini okullarda bulunan Eser İnceleme Komisyonları yapacaktır.)E-book hazırlanması
  10. Proje ortağı ile her hafta sonu gerekli değerlendirmeyi yapmak üzere iletişim kurulacak
  11. Haftanın kitabıyla ilgili aile katılımı çalışmasıyla öğrenci-veli ürünlerinin oluşturulması ve o hafta çocuğun ürününü grup önünde anlatması
  12. Düşünen yazarlar belgeleri öğrencilere proje sonunda takdim etme.
    Ayrıca ortaklar arası farklı fikirler proje planına eklenebilecektir. 

 BEKLENEN SONUÇLAR  

  • Nitelikli bir okur olmak da erken yaşlardan başlayarak gelişen bir edinimdir. *Bilişsel yönden donanımlı, başarılı bireylerin yetiştirilmesinde okuma alışkanlığının geliştirilmesi ve eleştirel düşünme yetisinin kazandırılmasının önemi bilinen bir gerçektir. Bu gerçeklerden yola çıkarak ortak okullarımızla birlikte belirlediğimiz nitelikli dergi ailelere ulaşmış olacaktır.

  • Ana dil müfredatlarında bulunan okuma kültürü hedeflerine ulaşılmış olacak.

  • Ortaklar arasında koordineli çalışma sonucunda öğrenme grupları oluşmuş olacak.

  • Bu dergi sayesinde Yaratıcı faaliyetlerle kitap okuma alışkanlığı kazandırılmış olacak.

  • Proje sürecinde öğrenciler Web 2.0 araçları konusunda beceri sahibi olmuş olacak ve teknolojiyi farklı alanlarda kullanmış olacak.

  • Öğrenciler bir yazarla tanışmış olma heyecanını deneyimlemiş olacak.

  • Öğrencilerin, katılımcıların, ortakların kendi basılmaya değer eserleri olacak.

  • Öğrenmelere ve Çizerlere yaratıcılıkları desteklenecek 

Okulumuz öğretmenlerinden Gülay ÜNAL projeye dâhil olmuş. İnternet üzerinden yayın yapan dergide öğretmenimizin öyküleri de yayınlanmıştır.  

 

Dergiye ulaşmak için https://www.lokumdergi.com/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

 

09-05-2022

Erken Çocukluk | Lokum Çocuk ve Edebiyat Dergisi

Bu içerik " Lokum Tadında Öyküler" eTwinning projesi ürünüdür. "Lokum Tadında Öyküler" eTwinning proje ortak ürünü Lokum Çocuk ve Edebiyat Dergisi'nin PDF formatında yayını sadece www.lokumdergi.com ve eTwinning Projesi Twinspace sayfasında bulunmaktadır.

www.lokumdergi.com